Thursday, October 31, 2013

Goodbye DIPLOMA :')



Assalamualaikum & hallooo peeps! :) Heheee.. Hari ni hati berbunga-bunga riang. Ada sebab kenapa hati aku ni berbunga-bunga. Alhamdulillah akhirnya berjaya melepasi Diploma dengan rakan-rakan seperjuangan yang lain tanpa berputus asa. Aku ada ucapan panjang ni dekat sini, teruskan membaca ya kalau dah baca sekerat ni. chewaaah.. macam artis dpt award pula nak buat ucapan *Paksa pulak tu..
Okay. Tepat jam 10.54 PM | 01/11/2013| Thursday, email direct terus masuk dalam Blackberry. Dengan jantung bagai nak terkeluar ni, dub dab dub dab aku buka email. Benda pertama dalam kepala otak aku, aku yakin aku tak lepas Diploma. Aku yakin aku akan repeat VCL 215 (Part3) sebab tiada sebarang Carry Mark, nak-nak lagi atttandance, KOSONG! Aku cuma usaha lebih keras untuk jawab paper final VCL. Ya Allah, punyalah risau tak dapat grad dengan kawan-kawan. Tub tub bila buka email je, ada pula masalah SuFO so, tak boleh nak tengok result. Tetiba pula kecoh dekat Twitter bout masalah SuFO ni. Ingat aku sorang je kena..Tapi time2 tengah kecoh TL Twitter tu, budak-budak Dekan Tweet kata diorang Dekan this semester :) Alhamdulillah & congrats dekat korang! Lepas 30 minit keadaan tengah kecoh, aku try pula klik dekat Link atas result tu, Zappp! Result keluar secara mengejut! Allah hu akbar. Gemuruh sungguh! Scroll punya Scroll, dengan status Examination Result: TM (Complete), Alhamdulillah aku berjaya menamatkan pengajian Diploma! Besyukurnya cuma Allah je yang tau :'D

Syukur Alhamdulillah. Aku still tak percaya aku lepas Diploma. Dengan repeat paper every sem, akhirnya aku berjaya melepasi tahap kritikal tu :') Okay. Tak sia-sia aku usaha keras 2 tahun setengah ni. Dengan bantuan, dorongan & nasihat from my parents, lecturers, seniors, & friends ADHolician, aku kuatkan juga diri untuk teruskan perjuangan. Akhirnya hasil yang aku dapat aku memang bersyukur even aku memang takde rezeki nak dapat status Dekan sampai sekarang. Seriously, aku rasa ta yakin betul nak lepas Diploma dengan carry sekali 2 repeat paper VCL sem ni (Part 3 & Part 4 punya :p) Tapi Alhamdulillah. ;)

Terima kasih especially to my family sebab banyak bagi dorongan & nasihat.  Terima kasih to our lecturers sebab tak jemu mendidik & membantu kitorang. Terima kasih to akak-akak & abang-abang senior lepas sebab banyak bagi nasihat. Serious rindu senior! Haa last sekali! Thanks to kawan-kawan seperjuangan sbb kita dah bersatu teguh & bantu kawan-kawan yang lemah sampai berjaya. Aku takkan lupa betapa Unite nya kita dan komitmen yang diberi sepanjang semester. :)

Owh ya. Tahniah untuk kawan-kawan yang dah pun sama berjaya lepas Diploma. Akhirnya kita boleh konvo sama-sama nanti. Alhamdulillah :) Yang pasti, kita dapat membanggakan ibu bapa kita. Syukur. Untuk yang Dean dan ANC tu, Double Tahniah!! :D Korang memang awesome, memang patut dapat apa yang korang dapat. :)

Untuk kawan-kawan yang masih tak lepas Diploma lagi, lek lek dulu, jangan down sangat. Macam yg aku cakap sebelum ni, maybe rezeki korang bukan sekarang. Apa yang belum selesai, kena teruskan juga sampai habis. Ada hikmah di sebalik apa yg jadi. Apa2 pun korang ada support :)  dun worry~

Okay, ucapan terakhir dari aku, Tahniah buat rakan-rakan dari UiTM juga :) Good luck untuk ke next level. Apa yang penting, usaha dan hardworking perlu ada. Alhamdulillah kita berjaya.

Selamat tinggal Diploma. Terima kasih atas epic moment yang dicipta sepanjang semester ;)


No comments :