Friday, August 10, 2012

Kami takde MASALAH ;)

Assalamualaikum Peeps ;)
Lagi berapa hari Ramadhan dah nak berakhir.
Lepas tu tak lama lagi cuti semester akan datang.
Semuanya pejam celik,pejam celik je..
Alhamdulillah. Setakat ni semuanya okey duduk kat rumah baru ni.
Takde lagi gangguan. Baru ada rasa macam duduk dalam rumah ;)

BILA ADA MASALAH
Bila ada masalah. Buat-buat je macam takde masalah. Baru tenang hati.
Biarkan orang yang bawa masalah tu yang rasa tak senang hati.
Yang perlu ingat bila ditimpa masalah ialah ALLAH SWT.
Sebab Allah akan memakbulkan doa-doa orang yang teraniaya.
Aku tau agama aku pun tak kuat mana. Iman aku pun tak setinggi mana.
Sembahyang pun tak sempurna tak cukup 5 waktu.
Sekurang-kurangnya aku cuba nak perbaiki diri.
Even kau tak nampak proses perubahan tu, aku kesah apa.
Asalkan aku memang dalam usaha mengubah diri.
Kau bila lagi? Tak kan nak tunggu orang berubah baru kau nak buat?
Yelaa.. Mana lah tau ajal kau sampai esok. Tak sempat nak bertaubat.
Berubah lah yer..

Ni aku tepek sikit kata-kata Hikmah.


Kau nak baca ke taknak, ape aku kesah?

*Sekadar gambar hiasan

Owh yer. Untuk yang tak tau blog aku, tetiba nak stalk aku sampai ke blog aku..
Aku boleh detect siapa yang dah ke Link blog ni.
Macam ni lah senang cerita.
Kalau tak nak sakit hati, buat ape baca lagi blog aku??
Dah sah-sah lah aku story semua crite korang dalam ni.
But, dun worry. Kau dengan kawan2 kau je tau blog ni. 
Yelaaa.. korang je lah yang beriya2 cari blog aku.
Yang lain tak tau pun. 
Okey? :) Aku tak hingin pun nak mencanang2 nama korang.
Sebab tengok perangai korang pun, orang boleh tahu kau jenis macam mana.
So, jaga lah perangai yer. Dah dibagi akal janganlah jadi BODOH sangat ;)

No comments :