Friday, May 3, 2013

Magazine Advertising: FIPPER





Ttitle: FIPPER
medium: Adobe Illustrator CS5 & Adobe Photoshop CS5
Duration: 5h

Okey. kali ni tak banyak benda yang nak dibicarakan. Just nak tunjuk je hasil artwork aku.
Kali ni untuk class subject Advertising, dah start buat design untuk Advertising Magazine.
Dalam banyak2 iklan, aku pilih iklan susu Ideal dengan selipar Fipper. Hahaa, aku ni kuat memilih.

Aku tak minat nak buat iklan susu Ideal tu. Upss, sorry~. So, aku decide nak buat iklan Fipper.
Tub tub Sir Rizal kata aku ada pesaing. Budak group B pun ada yang buat iklan Fipper. Hmm..
Not bad. Why not kalau aku try kan. So,aku sahut je mana2 challenges. So,untuk iklan Fipper ni,
aku tukar semua konsep asal dia, message, etc. kali ni aku pakai konsep percutian di mana2 saja.
Design ni aku pakai dua softwares, AI dengan PS. Alhamdulillah satu design boleh siap dalam 2
jam stengah. So,dalam 5 jam aku boleh dapat 2 design. Tapi aku tunjuk yang ni je. Sebabnya,
yang lagi satu buruk. :p

No comments :