Friday, May 3, 2013

Corporate Design: Falcon's Design



FALCON'S LOGO


Ttitle: Falcon's Event
medium: Adobe Illustrator CS5
Duration: 2 week

Salam peeps! Ni merupakan design2 untuk event Group Falcon. Dah siap buat logo sekali dah.
Banyak jugalah benda alah nyer untuk event diorang ni. Tu pun tak semua buat. Ok. Aku tau logo
dia ada rupa burung kan. Memanglah, dah nama group nye pun Falcon. Tapi apa kena mengena 
Batang pokok tu? Okey. Logo ni memang bebetul aku ikut apa yang dorang nak. Konsep logo ni,
 pakai konsep pokok. Tapi nak bagi kena dengan nama group dorang, aku gunakan batang pokok 
(coklat)dan kepala burung Falcon as daun pokok(hijau) . So,dalam 1 logo ada dua iaitu pokok 
dan Falcon.

Okey. Lepas design logo, aku design pula dia punya Backdrop, Outdoor Banner, Indoor banner,

Flyer, Invitation Card, dengan Frame. Satu kesalahan yang aku buat masa tu, warna font untuk
info tu aku pakai color putih. Tanya pendapat sir Bob, sir kata "kenapa guna warna putih tu?" 
Tukarlah color lain." Choyy. Buta warna ke aku ni?? So, aku tukar pakai kuning. So, terselah lah
information nya. Dan satu kerisauan yang melanda lepas dah siap tu, aku risau sangat
kalau print nanti background color tu tak tak ikut macam yang aku buat.  So, aku minta diorang
print benda2 alah ni dekat kedai printer yang bagus. Alhamdulillah, semuanya OKEY! 
Dan Alhamdulillah, ramai yang tertarik dengan design ni, lagi2 bila Outdoor banner dah dipasang.
Phew!

BACKDROP

OUTDOOR BANNER

INDOOR BANNER

FLYERS

INVITATION CARD


FRAME

No comments :