Tuesday, September 11, 2012

Friends Until Forever :) Insya'allah

Tumblr_ljuy16ofie1qg9epqo1_500_large

Assalamualaikum peeps!!
Baru sekarang ada idea nak update apa kat blog. Ni pun Julia Afiqah punya idea.
Thanks Afiqah!!


Yelaaa..Sekarang mana boleh dah nak meluahkan perasaan dekat blog ni..
Haih" Hak Asasi aku dah takde dekat blog ni.. Pelik..Aku pula takleh nak update ape-ape
kat blog ni. Ni semua tak puas hati punya pasal.

Okey..Sekarang nak start introduce mereka-mereka yang banyak membantu masa susah dan
senang. Kalau nak tau,diorang ni dah banyak ubah aku lebih okey sikit, (Sikit je lah, janji ada..)

Firstly, I would like to introduce this awek yang Hyper Active hari-hari.. Dia ni memang tak reti
duduk diam punya. Haih' Uppss. Nama dia.. Nama dia.. Nama dia..Julia Afiqah Bt Ahmad Ishak. Alaa..Panggil dia Julia je. Nak lagi sopan panggil dia Afiqah :) Julia satu class dengan Akma.
Mereka-mereka ni Student OM.. Ape-ape pun, dorang mesti berdua..Inilah orangnye :)

 Ni lah dia aweks yang diperkotak katikkan tu
*?? haaa.. ape maksudnye tu?? tah lah..
Dulu aku mana kawan pun dengan dia..Rasa tak suka pun ada sebab macam berlagak..
Macam lah tapi tak pun :P (Sorry Julia, tercerita jujur pula ) Start bertegur sapa pun sebab ada
beberapa masalah sikit. Okey..Dari situ aku kenal dia macam mana :)
For a few thing, she same like me.

Julia ni nampak Hyper, tapi ada masa nye dia garang. Trust me,kalau dia tengah bergaduh dengan
 Eca tu, gerenti kau diam. (sebab takut tengok situasi tu) Tapi kalau gaduh pun,a few second tu dah okey balik dah. Sebab kitorang ada prinsip tersendiri :) Tapi kitorang takde & taknak ada Promises :) Semuanya "INSYA'ALLAH :) If ada yang x puas hati, terus terang je supaya takde cakap-cakap belakang. Tu baru betul kawan. Sebab bukan "Ye" untuk semua benda..Kadang-kadang kita kena jujur kalau tak suka.. ;) Dalam banyak-banyak hal, Julia yang banyak tanggung masalah..Yelaaa.mana taknye,. Semua benda orang nak tanya dia..Last2, kawan lama dia sendiri yang aniaya dia. Tapi, Julia always being strong :)

Okey..Sekarang nak introduce Sorang ni pula..
Dia ni ganas sikit. Tapi dalam hati ada juga Taman dia tu..Macam-macam bunga ada.
(Dah merepek dah aku ni) Dia ni korang kena kenal dia betul-betul. Even dia ganas,tapi dia banyak membantu kawa-kawan dia :) Terutama dari segi study..Kau tak pegi class ke hape, gerenti dia bising. Dengarlah kau dia membebel sampai habis. Ni lah dia minah tu. Nama dia Siti Nur Aisyah Bt Rosali. Panggil Aisyah je. Tapi kalau nak formal, panggil dia SNAR.. Complete nama penuh dia. hahahaaa.. Eca satu class dengan Aku AD Group A..

Comel an dia..:)
Dia je jual mahal..ramai syok kat dia tu.. (Sorry ye eca)
Dia ni MPP..Cerdik orangnyer. Dulu dia ni pun aku tak berapa nak suka. Sebab ganas sangat perangai nye..nampak pula dia buat keje suka menyendiri..(Macam sombong kan) Hahaa..Lagi-lagi banyak sangat fitnah orang buat dekat dia sampai aku pun terikut tak sukakan dia. Biasalah..Mulut orang siapa boleh tutup. Sekarang..No more percaya dengar dari mulot orang. Kena  dengar depan-depan baru kena percaya.. Aku memang menyesal sebab tak percayakan dia dulu. Dulu aku beriya percayakan orang2 yang bawa mulot tu..Alih2..diorang sendiri yang lagi teruk daripada apa yang disangka. Okey sekarang, kitorg berdua je sebok dengan assignment..Yang lain kalau dah taknak buat tu, pegi lantaklah kau..

Okey.. Lastly nak introduce pula bout sorang minah yang selalu berjiwang ni. Dia ni kalau tak pegang enpon sehari memang tak sah. Yelaaa., rindu laling dia kan..(Sorry Akma) Nama gadis jiwang ni. Nurul Akmalina Bt Jpari. Panggil dia Akma je.. Kalau nak lagi tertib panggil Akmalina..Inilah orangnyer.


Akmalina ni memang dah dari sem 1 serumah dan sekawan dengan aku..Cuma tak rapat macam bestie2 yang lain lah.. kawan gitu-gitu je.



Dulu dia rapat sangat-sangat dengan kawan dia ni, serumah juga..Tapi alih-alih, macam ni jadinye.. Semuanya punca sebab mulot orang juga lah kot..tu yang kawan dia terikot-ikot tu..Dan sekarang Akmalina bersama kitorang :) Akma ni nampak je diam, tapi dalam hati Allah je lah tau..Banyak benda yang dia tanggung..Akma dengan Jue yang teranaiya.. Tapi sorry lah..Diorang tak kan anggap diri diorang teranaiya sebab diorang kuat..Yelaa.. Yang teranaiya tu dorang-dorang yang menganaiya kawan-kawan aku ni.. Yelaaa.. teranaiya dengan dosa sendiri. Aku tau, Akma sentiasa rindukan kawan dia yang lama.. Tapikalau dah macam ni gayanye,.Sorry to say..She have to forget You. Korang dah sakitkan hati dia, Jangan harap korang boleh sakitkan hati dia lagi.
------------------------------------------------------------------------------------

Okey.. For the ending of the story,
Aku harap kitorang takkan gaduh dan berpisah lagi..
Insya'allah kawan yang sekarang, adalah kawan yang sampai bila-bila..
Kitorang takkan adakan janji.. Sebab janji tu boleh makan diri..
Bak kata aku sendiri, Janji macam tahi!


"Orang yang kita tak suka dulu, Rupa-rupanya dialah sahabat yang baik sekarang.
Sahabat yang sweet dengan kita dulu, Rupa-rupanya musuh kita sampai mati. "

No comments :