Monday, August 20, 2012

Kawan Jenis Macam Mana?? :)

(5) coshitas *-*
Assalamualaikum peeps!!
Hari ni nak update sikit bout KAWAN :) Pasal raya?? 
hoooo..yang tu esok baru update..Sebabnye..Esok baru nak keluar beraya -_-' JUJUR. Raya tahun ni sangat membosankan. Bukan nak salahkan raya..macam Abang Adib cakap, salahkan suasana. Suasana tu yang buatkan raya terasa bosan -_-' haih. bosan bosan~~
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nah! Korang pilih lah korang kawan jenis macam mana :)

  1. Kawan Chipsmore - Kawan macam ni sekejap ada, sekejap takde. Bila perlukan kita dia muncul, bila tak perlu dia hilang. Hairan juga dia pegi mana -_-' Kena tangkap dengan bunian ke??
  2. Kawan Buaya - Dia ni macam buaya. Suka makan orang. Kawan makan kawan atau tikam belakang.
  3. Kawan Perfume -  Time wangi je dekat dengan kita, time busuk menjauh *Time kita senang dia ada, time kita susah dia hilang
  4. Kawan Pisau - Mulut dia tajam mengalahkan pisau sampai kita pun takut nak cakap lebih2 dengan dia. Tak Amanah!!
  5. Kawan Chocolate - Adeh! Mulut dia manis gila mengalahkan coklat! Depan baik, kat belakang.... Tuhan je yang tau.. Dia pakai ilmu ape ek??
  6. Kawan Kayu - Dia ni macam TUNGGUL. Orang cakap ape pun dia buak derk je.. Kadang2 langsung no respon.
  7. Kawan Span - Seorang yang bersopan santun. Suara pun ayu je,sedap telinga mendengar tiap2 kata yang keluar dari mulut dia. :)
  8. Kawan Duri - Dia ni suka sakitkan hati kita. So, dia ni adalah salah satu dari spesis duri di dunia :)
  9. Kawan Kaunseling - Yang ni elok utk dijadikan kawan :) Sentiasa ingat-mengingatkan kita tentang kebaikan.
  10. Kawan Ibu - Sebijik macam ibu kita! Selalu ada waktu kita susah dan senang. Kawan macam ni lah yang kita nak :D 
  11. Kawan Tumpangan - Yang ni pula jenis kawan yang hidup berpindah randah! Tak nomad. *Suka tumpang sekaki. Suka pergunakan orang yang ada kelebihan. Kalau takde, Taknak Kawan! Cari Kawan lain nak tumpang kesenangan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KESIMPULAN

Okey.. tak bermaksud korang jenis kawan yang salah satunya kat atas ni, korang tak boleh dijadikan KAWAN disebabkan sikap buruk tu. Tapi, maybe dengan mengubah diri tu akan buat orang menyayangi kita  macam Kawan Baik dia sendiri.. JUJUR. Aku pun bukan kawan yang baik pun. Aku tak sempurna mana pun. Cuma seorang insan yang selalu buat kesilapan.Tapi dengan meminta maaf atas kesilapan kita, tu dah memadai untuk kita ni digelar as KAWAN :) Tak kiralah kita bersalah, atau dia yang bersalah.. For sure, dengan meminta maaf, akan mengingatkan kita dan mengelakkan ego yang tahap tinggi melampau-lampau. Tapi bagi another pihak tu pula,.Kenapa taknak maafkan je dia? Sedangkan nabi pun boleh maafkan umat dia..Kenapa tak kita??
" Can forgive him/her, but can't forget what they had done."
Tapi dengan cara memaafkan dia, diri kita akan rasa sedikit lega dan tak lagi menanggung rasa dendam wit each other. Jadilah Sahabat sebaik-baik Sahabat ;)

No comments :