Sunday, February 16, 2014

Digital Painting Hair Illustration Iv


Finally!!! The 4th Digital Painting Hair Illustration Done!! :D
weeehooo! punyalah gunakan masa yang ada untuk siapkan "Artwork Persendirian" ni ;) Target masa akan siap dalam masa 1 2 weeks. Kali ni siap tak sampai sehari pun! :D hehee..
Ini lah hasil yang aku dapat! :)

Tapi kali ni, guna konsep lain sikit untuk Background dia.
Lain? Apa yang lain?
Jom check it out! :D


Macam yang sebelum ni aku gunakan Floral Background. Dan macam biasa akan ada Bold Line pada setiap artwork. This time pun aku gunakan Bold Line. Why Bold Line? heee.. Sebab untuk Digital Painting Hair Illustration Collections ni aku memang nak focus pada Rambut yang berkaler-kaler tu. Ofcourse lah sekali dengan mukanya juga kan. So, sama macam bila kita nak snap photo or Record video ke, mesti pada skrin Camera tu ada 1 line/kotak di tengah-tengah yang berfungsi untuk focus pada wajah atau sesuatu object. Kira lebih kurang fungsi dia macam camera tu. Tak faham? Tak faham lain kali lah cerita. hehee..

Background dia kali ni gunakan Digital painting. Tak nak dah guna Floral backgound. Tu guna lain hari nanti. kehkehkeh.. :D Tengah dalam proses lagi nak belajar buat Digital Painting Scenary. Ni Sumber Encik Google jer.


Antara sumber-sumber lain/ References:

Idea for create the hair : Curly & the flow
The color idea for hair :D Like the pink & blue part.
Daripada Encik Google :D
Pun sama :D Daripada Encik Google. Berjasa betul lah! hehee

Itu saja nak share. Maaf masih tiada lagi tutorial.
Tak berkesempatan :p

Trimas!






No comments :