Monday, May 27, 2013

Rainbow Hair Illustration | Learn How to use Brush Tool

600 x 600
AI & PS
2 Days
FINAL RESULT

Tadaa!!.. Hello guys! Baru je lepas siap buat illustration ni. Almaklumlah, jumpa tutorial terus buka, terus buat. Taknak tunggu-tunggu. Nanti lupa. Apa-apa pun semua ni makan masa 2 hari. Tapi kalau korang tengah takde keje lain, boleh je siapkan dalam sehari. 
Asal-asalnya nak buat deer. Tapi makan masa pula nak buat. Aku slow sikit bab nak tracing haiwan ni. So, tercarik carik mencarik di Google, ternampak hair illustration. So, tak payah dah nak sketch2 dah. terus trace je. Senang sikit keje. Alaa.. nama pun tengah nak tutorial kan.
Ini dia gambar asal yang aku tercarik mencarik di Google tu...:

Sketches tah siapa punya aku cilok je. Tu lah sketches cun sangat. 

Ini dia proses pembikinan di Adobe Illustrator, banyak menggunakan Brush Tool, Pen Tool, Blend Tool dan sebagainya. Apa yang aku dapat belajar ialah, dapat menghasil line2 yang memang aku tak penah & tak reti nak buat pun. Semuanya dengan hanya menggunakan Brush Tool dan create line yang berbeza size then masuk ke dalam Graphic Styles, dan terhasil lah line baru yang kita nak gunakan. Kacang je. 
Nak cuba? Kalau nak cuba, boleh cuba tutorial ni:

How to Create a Stylish Deer with Brushes and Graphic Styles in Adobe Illustrator


Sekian, takat tu je nak share. Terima kasih kerana sudi melihat dan membaca. :)

Copyright©2013.All Right Reserved by


No comments :