Thursday, May 9, 2013

Design Logo : Dapur Andak


Assalamualaikum...
Phew.. Busy betul sejak memenjak ni. Okey. Hari ni just nak share je design logo untuk bisnes my mom. Mak minta aku buatkan logo dia dah lama sebebenarnya. Tapi baru semalam nak buat. :p hee.. Sorry ye mak. Busy layan komik je cuti ni. Membosarkan perut lah katakan.


 Okey logo yang dekat atas ni, adalah 1st choice mengikut majoriti (hee..aku pi tanya semua orang mana yg better). Logo kat bawah ni pula second choice. Mak yang pilih sendiri. So,untuk kedua2 warna kedua2 logo ni aku kenakan dengan warna Merah. Sebabnya sesuai lah merah dengan apa2 jenis makanan pun. Lagi2 skarang ni jualan dia lebih kepada maruku. Asal2 nak pakai warna ungu. Tapi tak kena. So,we decide to choose red color. yeaahh. Pastu untuk Logo yg 1st Choice ni, aku gunaka bulat(pinggan) dan sudu garpu as Brand Mark. That was my idea. Then Logo yg second choice ni Brand Mark dia aku guna Apron dan sudu garpu. My mom's idea. 


So, finally ter'decide lah nak pilih yang 1st choice tu. Mendengar daripada nasihat yang pro, Logo dah okey just typo je problem sikit. It's okey. Perbaiki kesilapan :)


*Psst psst.. Result dah keluar lah dude. Alhamdulillah clean paper. Tapi apa2 pun tak boleh nak suka sangat. Aku ada 2 paper vcl lagi tak lepas. Okey. Tahniah buat Dean List dan Usaha lebih lagi yg tak DL tu ;)

No comments :