Wednesday, March 21, 2012

IniAnwarHadi: Bahasa " Ewwww "


Hello peeps !! Korang sihat? Kalau yang tak sihat tu,
pergi lah klinik > Makan ubat > Rehatkan badan > dan Relax.

Keadaan aku di sini agak menyirap sikit. Semuanya gara gara sorang manusia rakyat Malaysia 
yang tak reti reti nak gunakan bahasa yang betul masa chatting. Sampai sekarang aku masih pening untuk memahami maksud beliau yang cuba untuk disampaikan. SUMPAH TAK FAHAM !!
macam kerl#$% lah kau ni. Kan dah bertambah menyirap aku. Bila aku tanya, kata aku tak pandai baca.

Berapa banyak kali lah nak aku cakap?? Guna je lah words yang betul. Bukannya susah pun. Lain lah if huruf dekat keyboard kau dah hilang kan.*Urop "I" dengan "ctrl" aku pun hilang gak, tapi buat ilek buat peace je.* Nak kata kau ni bukan anak melayu, ada je rupa orang melayu. Tolong lah jangan guna bahasa yang "Tidak difahami" lagi.
"yunk, nuck, yew, nux, masax...etc.. "
Tau pun diam bila ditegur. Tapi tak nak juga berubah pula tu. Haih.Manusia..Bila ditegur, Buat dunknow je.
Anyway, got the video to share here. Well, as usual lah :D
IniAnwarHadi In Channel !!! >.<
Layan peeps !!
especially for those yang selalu gunakan words "Ewww" ni...


*Psst2... Menyelit sikit .
Correction pada yang dah fikir bukan2 bout this video. Kompem mesti korang akan cakap :
" Asal nak bajet sangat cakap omputih ni? 
dah melayu tu melayu je lah "
kan kan? korang mesti ada cakap macam tu kan..Peeps, correction di sini. Kita bukanlah nak bajet cakap omputih. Tapi ini adalah salah satu cara untuk kita belajar, dan memahirkan diri kita untuk berbahasa omputih. Yelaaa. Sekarang dunia, english language semua dipentingkan kan..So, takkan nak berdiam diri je ,taknak ambil tahu dalam english. Mundur lah hidup korang. Tapi even kita learn to speaking, Bahasa melayu jangan lah pula dilupakan. Jangan jadi " Bagai kacang lupakan kulit " sudaaah.


Okey .. thats all for today . ;)
Trimas kerana sudi membaca dan mendengar .

No comments :